Mgr. Daniel Hoffman
ředitel Montessori mateřské školy
Vzdělání:
Přestože mě mé původní profesní směřování vedlo k právnické dráze, konkrétně k soudcovství, během života jsem dospěl k přesvědčení, že největší smysl a odpovědnost spočívá ve výchově a vzdělávání nových generací. Toto přesvědčení mě přivedlo k pedagogice, konkrétně k Montessori filozofii, která respektuje přirozený vývoj dítěte, podporuje jeho vnitřní motivaci, rozvíjí samostatnost, sebedůvěru, odpovědnost a zejména klade důraz na kvalitní vzdělání dětí.
Jako ředitel Montessori mateřské školy je mojí prioritou vytvořit kvalitní, respektující a stabilní prostředí pro děti, pedagogy i rodiče. Věřím, že mateřská škola by měla být místem důvěry, otevřené komunikace a vnitřního růstu – místem, kde každé dítě může objevovat svět vlastním tempem a způsobem, který je mu přirozený.
Mojí vizí je budovat kvalitní vzdělávací instituci, která se opírá o porozumění dětským potřebám, odborně připravený tým a systematickou práci s Montessori pedagogikou v její autentické podobě. Mateřská škola je pro mě první, ale zásadní krok – základ, na kterém lze stavět další úroveň vzdělávání. Do budoucna bych rád navázal založením Montessori základní školy, která dětem umožní plynulý a smysluplný přechod v prostředí, jež nadále bude podporovat jejich přirozený rozvoj, zvídavost a chuť učit se. Věřím, že kvalitní výchova a vzdělávání od raného věku představuje klíčový základ pro zdravou, sebevědomou a odpovědnou osobnost.
Bc. Petra Delcour
Montessori průvodce (supervizorka)
Vzdělání:
With over 20 years of experience in early childhood education, I am an AMI-trained Montessori educator (London), specialising in working with children aged 3 to 6. Since 2011, I have focused primarily on Montessori classrooms in the UK, France and Switzerland.
This extensive experience in Montessori education has deepened my passion for the child-centred approach, which nurtures each child’s unique potential.
Teaching young children in english and Montessori pedagogy has become a true vocation, shaped by my international background.
My role at Aestus – Montessori mateřská škola is to supervise the standards of Montessori pedagogy and to support their implementation whenever needed.
Mgr. David Spilka
Montessori průvodce (pedagog)
Třída A
Vzdělání:
Již při studiu pedagogické fakulty jsem získával cenné zkušenosti jako vychovatel a učitel v dětské skupině a mateřské škole, což mi umožnilo propojit teoretické poznatky s praktickými, a tím porozumět specifikům práce s předškolními dětmi.
Zásadním momentem mé profesní dráhy bylo působení ve fakultní mateřské škole se zaměřením na Montessori pedagogiku, do které jsem nastoupil ihned po absolvování bakalářského studia. Právě zde jsem se poprvé setkal s tímto alternativním vzdělávacím směrem, který mi přirostl k srdci. Postupně jsem začal chápat základy Montessori pedagogiky, její smysl pro rozvoj dítěte v předškolním věku, a také jsem se seznámil s efektivitou vzdělávání dětí prožitkem.
Vzhledem k mým životním událostem, zejména stěhování do obce poblíž Ústí nad Labem, jsem v předchozím zaměstnání skončil a naskytla se mi možnost stát se součástí nově vznikající Montessori mateřské školy v Ústí nad Labem. Tato životní a profesní etapa života mi přinesla další prostor pro osobní i profesní růst a rozšířené porozumění filozofie Marie Montessori.
Věřím v přirozený rozvoj dítěte v bezpečném, podnětném a láskyplném prostředí, kde má každé dítě prostor být samo sebou a růst svým vlastním tempem.
Mgr. Karolína Kadlečková
English Montessori guide
Třída A
Vzdělání:
Jmenuji se Karolína Kadlečková a v oblasti pedagogiky jsem vystudovala anglický jazyk a literaturu. Univerzitní vzdělání mi přineslo příležitost dosáhnout jazykové úrovně C2 a díky kontaktu s rodilými mluvčími jsem si osvojila britský přízvuk. Po studiích jsem se vrátila zpět do rodného Ústí nad Labem, kde mám svou rodinu a zázemí.
Před nástupem na univerzitu jsem se jedenáct let věnovala závodnímu tanci, při němž jsem poprvé pracovala s dětmi ve věku od tří do šesti let. Jejich upřímnost, bezprostřednost a schopnost radovat se z maličkostí mě utvrdily v tom, že práce v mateřské škole je pro mě tou správnou cestou.
Práce v MŠ Aestus mi umožnila propojit dvě mé největší vášně – práci s dětmi a anglický jazyk. Věřím, že právě předškolní věk je ideální pro přirozené osvojení cizího jazyka, protože dětský mozek je v tomto období nejvnímavější a nejotevřenější novým podnětům. Výuku angličtiny v mateřské škole realizuji přirozenou formou tak, aby byly všechny děti přímo i nepřímo celodenně vystaveny anglickému jazyku, přičemž zároveň uplatňuji principy Montessori pedagogiky. Díky metodě přirozené akvizice tak děti dokážou angličtinu vnímat a používat s lehkostí a radostí. Prioritně se snažím vytvářet bezpečné a podnětné prostředí, v němž se děti přirozeně učí prožitkem. Mým cílem je vést je k autentickému vztahu k jazyku a podporovat v nich sebevědomí i radost z učení.
Bc. Lucie Votrubová
Asistentka pedagoga
Třída A
Vzdělání:
Jmenuji se Lucie Votrubová a jsem absolventkou učitelství pro mateřské školy na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Práce s dětmi mě provází už řadu let – nejprve v oblasti sportovního aerobiku, kde jsem měla možnost vést děti různého věku, a dnes také v rámci pedagogické profese.
Děti mě inspirují svou energií, upřímností a schopností žít v přítomném okamžiku. Právě díky těmto zkušenostem jsem si uvědomila, že práce v mateřské škole je pro mě nejen přirozenou volbou, ale i naplňujícím posláním. Spojení pedagogiky a pohybu vnímám jako ideální cestu k celostnímu rozvoji dítěte – pohyb přináší radost, zdravé sebevědomí a podporuje přirozenou zvídavost.
Velkou inspirací je pro mě také Montessori pedagogika, která podle mého názoru nabízí dětem možnost vyrůstat ve svobodném a podnětném prostředí, jež respektuje jejich individuální tempo a potřeby. Vidím v ní potenciál vést děti k samostatnosti, vnitřní motivaci a radosti z objevování světa kolem sebe.
Mým cílem je vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně, mohou se svobodně rozvíjet a prožívat každý den s radostí a otevřeností.
Mgr. Bc. Kateřina Vráblíková, DiS.
Montessori průvodce (pedagog)
Třída B
Vzdělání:
Práci s dětmi vnímám jako živý a vzájemný vztah založený na důvěře, klidu a laskavosti. Věřím, že každé dítě má právo zažít úspěch a naplno rozvíjet svůj potenciál.
Vystudovala jsem speciální pedagogiku, učitelství pedagogiky a sociální práci. Své znalosti jsem si dále rozšířila ročním kurzem psychologie, který mi pomohl lépe porozumět dětské psychice i dynamice mezilidských vztahů.
V průběhu let jsem pracovala jako asistentka pedagoga, učitelka anglického jazyka a školní speciální pedagog. Díky těmto zkušenostem jsem měla možnost poznat děti různého věku i s rozličnými potřebami.
Na Montessori přístupu mě inspiruje víra v přirozenou vnitřní motivaci dítěte a důvěra v jeho schopnosti. Souzním s myšlenkou, že „ruka je nástrojem ducha“ a že „není v mysli, co neprošlo smysly“.
Roli pedagožky v Montessori prostředí chápu jako příležitost být dětem citlivým a vnímavým průvodcem na jejich jedinečné cestě objevování.
Ráda se učím novým věcem, hledám cesty i tam, kde nejsou hned vidět, a věřím v sílu otevřeného a respektujícího přístupu.
Jsem maminkou tří dětí, které mě každý den inspirují a učí větší vnímavosti i pokoře. Ve volném čase mě můžete potkat na zahradě, s knížkou nebo někde na cestách. Raduji se z každodenních maličkostí.
Bc. Vendula Mišáková
English Montessori guide
Třída B
Vzdělání:
Jsem vystudovaná pedagožka v oboru speciální pedagogiky a v současné době pokračuji v navazujícím magisterském studiu v oboru Speciální pedagogiky - Poradenství. Už během studia na vysoké škole jsem získávala cenné zkušenosti ve speciální základní škole jako pedagožka, které mi pomohly lépe porozumět individuálním potřebám dětí a poskytovat jim cílenou podporu a péči.
Mimo jiné jsem milovnicí cizích jazyků a dle mého názoru je skvělé, když mají děti možnost vyrůstat v bilingvním prostředí už od útlého věku. Věřím, že jim to otevírá dveře k novým možnostem a rozvíjí jejich myšlení. Mám za to, že období do sedmi let je pro rozvoj dítěte to nejdůležitější, a proto se snažím, aby byl čas strávený v mateřské škole plný objevování, radosti a nových prožitků.
Mým cílem je pomoci dětem, které mají speciální potřeby; je pro mě důležité, aby se každé dítě v mateřské škole cítilo bezpečně, spokojeně a mělo dostatek příležitostí k rozvoji svých schopností a dovedností.
PhDr. Iva Wedlichová, Ph.D.
Dětská psycholožka
Vzdělání:
Již během magisterského, a později i doktorského studia, jsem se intenzivně věnovala psychologii dětského věku – zejména tomu, jak různé výchovné styly ovlivňují vývoj dítěte, jeho sebepojetí a možnosti rozvoje emočních a sociálních dovedností.
Téměř třicet let působím na Pedagogické fakultě UJEP v Ústí nad Labem, kde se věnuji vzdělávání budoucích pedagogů pro předškolní i školní vzdělávání. Současně pracuji také v oblasti supervize a terapie, kde podporuji poskytovatele pedagogických a sociálních služeb v jejich náročné, ale nesmírně důležité práci.
Práce s dětmi je pro mě vždy víc než jen uplatnění odborných znalostí – je to možnost být součástí jejich růstu, vidět, jak se učí, objevují a rozvíjejí svůj jedinečný potenciál. Své působení v mateřské škole Aestus vnímám jako přirozené vyústění mého celoživotního profesního směřování a příležitost zúročit zkušenosti v prostředí, které respektuje individualitu každého dítěte. Filosofie a koncepce Montessori pedagogiky jsou mi blízké, protože kladou důraz na důvěru, svobodu a přirozený rozvoj dítěte – hodnoty, se kterými se plně ztotožňuji.
V mateřské škole působím především v poradní roli pro pedagogický tým a rodiče dětí. Poskytuji odbornou podporu při hledání řešení výchovných či vývojových otázek, nabízím pohled nezávislého odborníka a pomáhám při citlivých diskusích, které se týkají potřeb a prožívání jednotlivých dětí. Mojí prioritou je vytvořit prostředí důvěry, kde mohou pedagogové i rodiče otevřeně sdílet své otázky, obavy i radosti, a společně hledat cesty, jež budou v nejlepším zájmu dítěte.