Mgr. Daniel Hoffman
ředitel Montessori mateřské školy
Vzdělání:
Přestože mě mé původní profesní směřování vedlo k právnické dráze, konkrétně k soudcovství, během života jsem dospěl k přesvědčení, že největší smysl a odpovědnost spočívá ve výchově a vzdělávání nových generací. Toto přesvědčení mě přivedlo k pedagogice, konkrétně k Montessori filozofii, která respektuje přirozený vývoj dítěte, podporuje jeho vnitřní motivaci, rozvíjí samostatnost, sebedůvěru, odpovědnost a zejména klade důraz na kvalitní vzdělání dětí.
Jako ředitel Montessori mateřské školy je mojí prioritou vytvořit kvalitní, respektující a stabilní prostředí pro děti, pedagogy i rodiče. Věřím, že mateřská škola by měla být místem důvěry, otevřené komunikace a vnitřního růstu – místem, kde každé dítě může objevovat svět vlastním tempem a způsobem, který je mu přirozený.
Mojí vizí je budovat kvalitní vzdělávací instituci, která se opírá o porozumění dětským potřebám, odborně připravený tým a systematickou práci s Montessori pedagogikou v její autentické podobě. Mateřská škola je pro mě první, ale zásadní krok – základ, na kterém lze stavět další úroveň vzdělávání. Do budoucna bych rád navázal založením Montessori základní školy, která dětem umožní plynulý a smysluplný přechod v prostředí, jež nadále bude podporovat jejich přirozený rozvoj, zvídavost a chuť učit se. Věřím, že kvalitní výchova a vzdělávání od raného věku představuje klíčový základ pro zdravou, sebevědomou a odpovědnou osobnost.
Bc. Petra Delcour
Montessori průvodce (supervizorka)
Vzdělání:
With over 20 years of experience in early childhood education, I am an AMI-trained Montessori educator (London), specialising in working with children aged 3 to 6. Since 2011, I have focused primarily on Montessori classrooms in the UK, France and Switzerland.
This extensive experience in Montessori education has deepened my passion for the child-centred approach, which nurtures each child’s unique potential.
Teaching young children in english and Montessori pedagogy has become a true vocation, shaped by my international background.
My role at Aestus – Montessori mateřská škola is to supervise the standards of Montessori pedagogy and to support their implementation whenever needed.
Mgr. David Spilka
Montessori průvodce (pedagog)
Vzdělání:
Již při studiu pedagogické fakulty jsem získával cenné zkušenosti jako vychovatel a učitel v dětské skupině a mateřské škole, což mi umožnilo propojit teoretické poznatky s praktickými, a tím porozumět specifikům práce s předškolními dětmi.
Zásadním momentem mé profesní dráhy bylo působení ve fakultní mateřské škole se zaměřením na Montessori pedagogiku, do které jsem nastoupil ihned po absolvování bakalářského studia. Právě zde jsem se poprvé setkal s tímto alternativním vzdělávacím směrem, který mi přirostl k srdci. Postupně jsem začal chápat základy Montessori pedagogiky, její smysl pro rozvoj dítěte v předškolním věku, a také jsem se seznámil s efektivitou vzdělávání dětí prožitkem.
Vzhledem k mým životním událostem, zejména stěhování do obce poblíž Ústí nad Labem, jsem v předchozím zaměstnání skončil a naskytla se mi možnost stát se součástí nově vznikající Montessori mateřské školy v Ústí nad Labem. Tato životní a profesní etapa života mi přinesla další prostor pro osobní i profesní růst a rozšířené porozumění filozofie Marie Montessori.
Věřím v přirozený rozvoj dítěte v bezpečném, podnětném a láskyplném prostředí, kde má každé dítě prostor být samo sebou a růst svým vlastním tempem.
Mgr. Karolína Kadlečková
English Montessori Teacher
Vzdělání:
Jsem pedagožkou s odborným zázemím v oblasti pedagogiky, anglického jazyka a literatury, které jsem vystudovala v rámci bakalářského i magisterského programu se zaměřením na vzdělávání. Disponuji jazykovou úrovní C2 a má výslovnost nese charakteristické rysy britského přízvuku, což dětem poskytuje přirozený jazykový model od raného věku.
Dlouhodobě se věnuji práci s dětmi, a to především prostřednictvím sportu a tance, ale také výchovy a vzdělávání. Výuku angličtiny v mateřské škole uplatňuji přirozenou formou, tak aby všechny děti byly přímo i nepřímo celodenně vystaveny anglickému jazyku a zároveň striktně dodržuji a uplatňuji Montessori pedagogiku.
Jak jsem zmínila, při své práci vycházím z Montessori pedagogiky, kterou vnímám jako hluboce respektující a rozvojově podporující přístup k dítěti. Každému dítěti poskytuji prostor pro individuální tempo vzdělávání a poznání, svobodný výběr činností a rozvoj samostatnosti. Prioritně se snažím vytvářet bezpečné a podnětné prostředí, ve kterém se děti přirozeně učí prožitkem. Mým cílem je vést děti k autentickému vztahu k jazyku a podpořit v nich sebevědomí a radost z učení.
Bc. Vendula Mišáková
Asistent pedagoga
Vzdělání:
Jsem vystudovaná pedagožka v oboru speciální pedagogiky a v současné době pokračuji v navazujícím magisterském studiu v oboru Speciální pedagogiky - Poradenství. Už během studia na vysoké škole jsem získávala cenné zkušenosti ve speciální základní škole jako pedagožka, které mi pomohly lépe porozumět individuálním potřebám dětí a poskytovat jim cílenou podporu a péči.
Mimo jiné jsem milovnicí cizích jazyků a dle mého názoru je skvělé, když mají děti možnost vyrůstat v bilingvním prostředí už od útlého věku. Věřím, že jim to otevírá dveře k novým možnostem a rozvíjí jejich myšlení. Mám za to, že období do sedmi let je pro rozvoj dítěte to nejdůležitější, a proto se snažím, aby byl čas strávený v mateřské škole plný objevování, radosti a nových prožitků.
Mým cílem je pomoci dětem, které mají speciální potřeby; je pro mě důležité, aby se každé dítě v mateřské škole cítilo bezpečně, spokojeně a mělo dostatek příležitostí k rozvoji svých schopností a dovedností.